Uit je hoofd!

Een training op maatwerk, afgestemd op de behoeften en wensen van jouw school,  geschikt voor (s)bo en (s)vo.

In de training wordt gewerkt aan:

  • het versterken van zelfvertrouwen
  • het verbeteren van zelfbeeld
  • het vergroten van weerbaarheid en assertiviteit
  • het verminderen van angst en spanningsklachten
  • vergroten en versterken van de sociale vaardigheden

Door te werken aan bovenstaande doelen komen leerlingen weer beter in hun vel te zitten, wat een positieve bijdrage heeft op de sociale, emotionele en leerontwikkeling van de leerling.

 

Doen en ervaren staan centraal

In de training staan ontspanning en plezier voorop. Er wordt op een actieve, doe-gerichte wijze gewerkt aan ieders persoonlijke leerdoel. Daarbij worden elementen als rollenspel, improvisatie, beweging en lichaamsgerichte opdrachten ingezet. De nadruk ligt minder op praten en vooral op doen.

De training heeft geen voorgestructureerd programma: de ene sessie is leidend voor de volgende sessie. Zo kan er goed ingespeeld worden op de actuele situatie van de deelnemers en kan de inhoud goed afgestemd worden op ieders persoonlijke hulpvraag. Iedere groep heeft een eigen programma.

 

Training op school heeft veel voordelen!
  • er zijn korte lijnen met de leerkracht, intern begeleider of zorgcoördinator
  • leerlingen kunnen in een vertrouwde omgeving aan de slag met hun leerdoelen
  • de geleerde vaardigheden zijn direct toepasbaar binnen de school
  • leerlingen vinden herkenning, erkenning en steun bij elkaar: ze zijn niet alleen in hun situatie.
  • de school kan meerdere leerlingen tegelijk hulp bieden.

Naast groepstrainingen is het ook mogelijk om mij in te zetten voor individuele leerlingen op school.

 

 

Dit zeiden deelnemers over de training:

Je bent een prettige samenwerkingspartner met passie en oog voor de leerling. We hebben je ervaren als helder en meedenkend. De meeste deelnemers hebben de training met succes afgerond. Maar de feedback van de leerlingen is de beste reclame.

Zorgcoördinator BaanderHeren College

We kozen voor Esther omdat veel leerlingen ‘in het hoofd’ blijven als ze vastlopen en daardoor in een neerwaartse spiraal dreigen te belanden.
Juist de spelvorm en de uitdagingen waarbij je met gevoel en dus ‘uit het hoofd’ moet handelen, helpen de leerling om op een ander manier tegen belemmeringen aan te kijken.
De leerlingen werken in de veiligheid van de groep onder de deskundige leiding van Esther. We merken dat de leerlingen de geleerde vaardigheden in de spelvorm kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk waardoor ze zichzelf beter begrijpen en beter in hun vel zitten.
Zorgcoördinator Jacob Roelands Lyceum

Het werken aan mijn  gedachten en leren hoe ik daarin positiever kan zijn, dat heeft me heel erg geholpen.

Leerling

Meisje, 16 jaar

We mochten onze mening geven en je luisterde ernaar. Onze mening deed ertoe. Dat was voor mij heel fijn.

Leerling

Meisje (17 jaar)

Interesse?

Denk je dat “Play good, be better!” een passende training is voor jouw school, wil je meer weten over deze training of hoe het binnen jouw school toegepast kan worden? Neem contact met me op via onderstaande button!