Faalangst-training:

Veel kinderen en jongeren lijden aan een vorm van faalangst. Dit belemmerd hen in hun dagelijkse handelen en zorgt ervoor dat plezier en motivatie verminderen of zelfs kwijtraken.

In de faalangst-training, welke wordt ingericht met actieve opdrachten en oefeningen, leren kinderen en jongeren:

  • een meer helpende mind-set te ontwikkelen;
  • om te gaan met gevoelens van spanning en stress;
  • emoties eerder te signaleren, waardoor ze er ook eerder op kunnen anticpieren (minder paniekaanvallen dus)
  • hoe ze om hulp kunnen vragen en aan wie;
  • andere vaardigheden toe te passen, in plaats van te doen wat ze altijd deden en wat niet helpend (meer) blijkt te zijn.

De training in groepsverband zorgt ervoor dat leerlingen herkenning vinden bij elkaar.  Daarnaast vergroten leerlingen hun sociale contacten en kunnen ze spannende situaties oefenen met leeftijdsgenoten.

De training wordt op maat aangeboden, zoals bij jouw school past. Wil je meer informatie? Neem dan contact met me op via onderstaande button:

11 + 6 =

Training op school heeft veel voordelen!

  • er zijn korte lijnen met de leerkracht, intern begeleider of zorgcoördinator
  • leerlingen kunnen in een vertrouwde omgeving aan de slag met hun leerdoelen
  • de geleerde vaardigheden zijn direct toepasbaar binnen de school
  • leerlingen vinden herkenning, erkenning en steun bij elkaar: ze zijn niet alleen in hun situatie.
  • de school kan meerdere leerlingen tegelijk hulp bieden.

Naast groepstrainingen is het ook mogelijk om mij in te zetten voor individuele leerlingen op school.

Andere scholen over de training: 

Je bent een prettige samenwerkingspartner met passie en oog voor de leerling. We hebben je ervaren als helder en meedenkend. De meeste deelnemers hebben de training met succes afgerond. Maar de feedback van de leerlingen is de beste reclame.

Zorgcoördinator BaanderHeren College

We kozen voor Esther omdat veel leerlingen ‘in het hoofd’ blijven als ze vastlopen en daardoor in een neerwaartse spiraal dreigen te belanden.
Juist de spelvorm en de uitdagingen waarbij je met gevoel en dus ‘uit het hoofd’ moet handelen, helpen de leerling om op een ander manier tegen belemmeringen aan te kijken.
De leerlingen werken in de veiligheid van de groep onder de deskundige leiding van Esther. We merken dat de leerlingen de geleerde vaardigheden in de spelvorm kunnen toepassen in de dagelijkse praktijk waardoor ze zichzelf beter begrijpen en beter in hun vel zitten.
Zorgcoördinator Jacob Roelands Lyceum

Het werken aan mijn  gedachten en leren hoe ik daarin positiever kan zijn, dat heeft me heel erg geholpen.

Leerling

Meisje, 16 jaar

We mochten onze mening geven en je luisterde ernaar. Onze mening deed ertoe. Dat was voor mij heel fijn.

Leerling

Meisje (17 jaar)

Interesse?

Denk je dat “Play good, be better!” een passende training is voor jouw school, wil je meer weten over deze training of hoe het binnen jouw school toegepast kan worden? Neem contact met me op via onderstaande button!